Matematica Maya 1

Vom face un tort cu doua straturi. Incepem cu partea de jos, un cilindru si ii micsoram inaltimea. Partea de deasupra, glazura, va fi formata din mai multe bucati. Incepem cu un nou cilindru, pe care-l transformam intr-o prisma triunghiulara, adica o prisma care are sus si jos triunghiuri.
Avem nevoie de mai multe astfel de prisme triunghiulare , vom folosi “mash” .


Selectam primul buton din stanga “create mash network”. Apar o multime de triunghiuri pe care le voi aranja ca pe feliile unui tort. La inceput sunt 10 felii, vom face 16 modificand “MASH1_distribute” “number of points”. Ca sa arate mai bine partea de jos a tortului aplic “edit mesh” “bevel”.
Am impartit tortul in 16 felii. Pentru colorarea cremei de deasupra ( a triunghiurilor) folosesc “add color node”. Dorim sa coloram triunghiurile cu culori diferite, cat mai repede. La “MASH1.color” selectam intai culoarea de pornire iar la “saturation random” punem 1 . Se vor folosi astfel albul si diferite nuante de rosu. Modificand “random seed” obtinem diferite colorari.

Ajungem acum la matematica: daca vrem sa scriem “5 felii de tort au crema de deasupra alba din totalul celor 16 felii” atunci folosim fractia
5
16
. Apoi obtinem fractiile
1
16
,
4
16
, samd. Numarul de deasupra liniei se numeste numarator (numarul feliilor cu crema alba), iar numarul de jos se numeste numitor (numarul total al feliilor).