Fractii Zecimale in Unreal Engine Partea 1

Instalam Epic Games Launcher de aici

Dupa ce l-am instalat il deschidem si instalam o versiune de Unreal Engine, de la “Library”. Ultima verisune e 4.25.3 , e buna pentru noi. E mare, asa ca trebuie sa asteptam destul de mult pana se instaleaza (o ora, doua). Dupa ce s-a instalat Unreal Engine, il pornim si pe el, cu “Launch”. Cu UE facem un proiect nou de tip “Games”, “First Person” si alegem numele si locul unde se va “salva” primul nostru joc. Dupa vreo 5 minute se porneste jocul cel nou. Il incercam cu “Play” si tragem cu pusca in cutiile din scena. Ne plimbam si impingem de cuburi , iar apoi ne apucam de modificat scena. In partea stanga avem obiectele simple , grupate, pe care le putem pune in scena. Selectam unul dintre ele si il tragem in scena, dar nu se lasa pus, pentru ca inca sunt in modul “play”. Pentru a iesi din modul “play” si a putea modifica scena (modul “edit”) trebuie sa apas tasta “ESC”. Dupa ce scara in spirala a ajuns in scena o pot roti, muta sau redimensiona ajutandu-ma de cele trei mici butoane de sus (select and translate, rotate, scale). In dreapta am lista obiectelor aflate in scena. Pot selecta mai multe folosind tasta “Shift” si le sterg cu “Delete”. Cuburile erau mari , nu puteam urca pe ele, dar pe scara pot sa urc. Mai sterg doua obiecte din scena si observ ca ramane o umbra in locul lor. Acele umbre dispar daca apas pe “build”, “build lighting only”.

Ma apuc de colorat obiectele din scena. Selectez un perete si in dreapta jos apar proprietatile lui, inclusiv materialul din care e facut. Clic pe “browse to cube material” imi selecteaza in fereastra de jos (acolo sunt toate materialele si obiectele din proiectul meu) materialul peretelui. Dublu-clic pe material si se deschide o fereastra noua in care pot modifica materialul. Ma plimb prin fereastra noua cu mouse clic-dreapta si drag, iar cu butonul de scroll fac zoom. Materialul are mai multe proprietati, cel mai important este culoarea lui. Selectez culoarea, iar din partea stanga imi aleg noua culoare. Dupa ce salvez modificarile observ ca toate obiectele din scena care foloseau acelasi material si-au schimbat culoarea.

Apoi trec la modificarea pozitiei si a dimensiunilor obiectelor . Le selectez si in partea dreapta-jos modific numerele de la “location” si “scale”. Imi apare mesajul “lighting needs to be rebuilt” pentru ca dupa orice modificare a formei sau pozitiei obiectelor, UE trebuie sa redeseneze luminile si umbrele , iar pentru asta trebuie sa-i dam noi comanda “build lighting only”.

Dupa ce se “construiesc luminile” incepem sa facem si putina matematica. Modificam culoarea , modificand cele trei numere :R,G si B. Ele reprezinta trei fractii zecimale subunitare (numere mai mari decat 0 si mai mici decat 1). Fiecare culoare o obtinem ca un amestec de 3 culori “rosu (Red)”, “verde(Green)” si “albastru(Blue)” . Cantitatea maxima din fiecare din cele 3 culori R,G , B este 1 , iar daca vreau mai putina culoare pun un numar mai mic :”0.1″, sau “0.2”, sau altul. Folosesc fractii zecimale , marind sau micsorand cantitatile de culori “R”ed, “G”reen si “B’lue, pana obtin culoarea dorita.

Atentie: UnrealEngine foloseste la scrierea fractiilor zecimale punctul zecimal (in Romania folosim virgula zecimala) …la noi 0,2 e 0.2 in UnrealEngine ( si in Statele Unite).