Matematica Maya 2

Vrem sa schimbam culorile cremei de pe tort, in loc de nuante de rosu vom pune mai multe culori. Saturation Random va fi 0, iar Random Hue va fi 1. Ne intereseaza cate felii au crema verde (fistic), sunt 2 , 2 din 16 , adica
2
16
. Modificam Random Seed si fractia “fistic” va fi
3
16
. Cand Random Seed este 30 va fi o singura felie de tort cu crema verde , fractia va fi
1
16
. Dupa ce mai obtinem cateva fractii, preparam inca un tort. Selectam partea de jos a primului tort si “duplicate”. Partea de sus, cu multe culori, nu o putem face cu “duplicate”. Prima data facem vizibil “pCylinder2”, care era ascuns (hidden). Cu Shift-H obiectul selectat devine vizibil. pCylinder2 e triunghiul de la care am pornit felierea tortului. Noul tort va avea mai putine felii. Deschidem fereastra “MASH Editor”, click dreapta pe MASH1 si alegem “duplicate network”. Apare partea de sus al celui de-al doilea tort dar nu e vizibila fiind exact in locul primului tort. Nu merge sa o mutam cu “move”, vom adauga un nod “Transform”. In nodul “Transform” modificam primul numar de la position (coordonata x). Il mutam cu 2 si apoi selectam partea de jos si la “Translate” modificam tot cu 2 coordonata x. Facem felii mai mari si mai putine. Le marim cu “scale” si ramanem doar cu 8 bucati selectand MASH2 , distibute, number of points. Modificam Random Seed si obtinem pentru feliile cu crema galbena (lamaie) fractiile
1
8
,
2
8
,
0
8
si , la sfarsit, din nou
1
8
.
Lasam cele doua torturi si ne apucam de o scena noua, cu cuburi colorate. Pornim de la un cub, il multiplicam cu MASH Network, iar la Distribution Type alegem Grid. Facem 10 randuri , fiecare rand cu 10 cuburi, le departam putin unele de altele si le coloram. Numarul cuburilor colorate se poate mari sau micsora modificand MASH1_Color, Strength, Step Strength. Obtinem fractiile
90
100
,
10
100
,
20
100
,
25
100
,
50
100