Matematica in Unreal Engine 2

Pornim Epic Games Launcher si deschidem proiectul inceput in lectia precedenta. Vom lucra cu texte 3d, activam pluginul “Text3d” in meniu sus, Edit-Plugins. Mergem apoi in Marketplace sa luam niste obiecte 3d gratuite. Incercam Medieval Kingdom , dar abandonam repede pentru ca este prea mare pentru lectia noastra (7,8GB). Luam “Broadcast Studio”, un pachet mai mic. Alegem proiectul in care sa puna obiectele noi si intru in UE si deschid “Content”, “Broadcast Studio”, “Maps”, “Showcase”. Ma plimb prin scena folosind mouse-ul, clic si drag pe rand cu cele 3 butoane ale mouse-ului. Ma pot plimba si folosind tastele cu sageti din tastatura.

Materialele din scena inca nu sunt pregatite, apare mesajul “compiling shaders”, cand numarul ajunge la 0 scena e gata. In timp ce UE pregateste materialele noi cautam Text3d in fereastra “Place Actors”. Il gasim, il tragem in scena si il pozitionam folosind “select and translate”, “select and rotate” si “select and scale”. Modific textul , scriu ce vreau eu si apas “Enter”. Modific Extrude , literele vor fi mai groase si apoi aplic materiale noi pe ele (partea din fata (front), lateral (extrude), muchii (bevel) si in spate(back). Inregistrez modificarile facute apasand pe “Save Current”. Textul fiind selectat, ii adaug niste efecte speciale. Ii adaugam o componenta noua “Text 3d character transform” care ne permite sa ne jucam cu literele din text. Activez “Rotate enabled” si rotesc literele. Daca vreau sa fac ceva cu textul intreg atunci selectez “text3d component”, iar daca vreau sa fac alte lucruri cu literele lui , selectez “Text3d Character Transform”. Dupa ce m-am saturat de textul asta il sterg si ma apuc de matematica si incerc sa scriu o fractie. Primul text va fi numaratorul (partea de sus a fractiei). Numaratorul va fi 1 . In fereastra “World Outliner” apar toate obiectele din scena. Selectez numaratorul si il multiplic folosind “edit,duplicate”. Ca sa-l gasesc mai usor intre multimea de obiecte din lista , scriu la “search” cuvantul “text”, iar in lista vor ramane doar acele obiecte care contin “text” in numele lor, adica cele doua texte deja create. Al doilea text va fi “-” , adica linia de fractie, linia despartitoare dintre numarator si numitor. Mai fac un “duplicate” si apare si numitorul (partea de jos a fractiei), acolo voi pune numarul 2). Ca sa le aranjez sub forma unei frumoase fractii le selectez pe rand si copiez coordonatele unuia in celelalte doua (location, clic dreapta, copy, paste). Le mut apoi unul sub altul. Ca sa arate si mai bine le aliniez la centru, orizontal, le selctez pe toate trei si le mut unde vreau eu. Le colorez si … asta a fost tot ! Succes !