Animatii cu fractii in Unreal Engine

Deschidem levelul din lectia precedenta si cautam in lista obiectelor cele trei de tip text. Le selectam si le grupam. Grupam obiecte atunci cand avem de facut operatii cu toate odata. Caut in lista grupurile si gasesc multe, prima in lista e cea facuta de mine acum. Selectand grupul se selecteaza si toate obiectele din acel grup. Daca e selectat un obiect in lista si mai fac un clic pe numele lui pot sa-l redenumesc.

Mai fac repede o fractie noua cu edit, duplicate. In a doua fractie trebuie sa inlocuiesc textele de acum cu numere. Ca sa pot modifica obiectele din grup trebuie sa fac clic dreapta, groups, unlock. A doua fractie este
2
4
. Dupa ce am terminat de modificat fractia inchid grupul : clic dreapta, groups, lock.

Fac mai mici ambele fractii, jumatate din marimea initiala. Apoi le mut pe masa. Copiez coordonate cu copy-paste.

Incepem sa folosim Sequencer, pentru crearea de animatii si filmulete. Level sequence pentru crearea unei animatii simple, doar cu obiecte din acest level. In alta lectie vom invata si Master sequence, care poate contine animatii din mai multe leveluri. L-am numit fraction1, dar nu e bine pentru ca mai am un obiect cu acelasi nume, asa ca automat va lua numele fraction3 (fraction1 si fraction2 sunt deja in level). Obiectele din level care vreau sa fie animate trebuie sa aiba un track in sequencer. Pun un track pentru primul grup, fraction1. Dar grupurile nu ma ajuta deloc la animatii asa ca voi crea un obiect nou, empty (gol) de care atasez cele trei obiecte din prima fractie. Mai fac unul pentru a doua fractie, voi avea fractionactor1 si fractionactor2 cele doua obiecte pe care le voi anima in sequencer. Atasarea obiectelor din grup de obiectele goale se face cu clic dreapta pe un obiect din grup, attach to si selectarea din lista a obiectului gol. Daca fac clic pe un obiect din lista obiectelor , pe ochiul din partea stanga, obiectul devine vizibil-invizibil.

Ma reintorc in sequencer si adaug trackuri pentru cele doua fractii. La fiecare obiect adaug trackuri pentru proprietatile ce vor fi animate. Eu vreau sa le misc, asa ca voi folosi Transform, location. Ma pozitionez la inceputul miscarii, fizex pozitia fractiei si apas pe butonul “add a new key”. Acelasi lucru il fac si la sfarsitul miscarii, in partea dreapta a ferestrei Sequencer. Apasand apoi pe butoanele cu sageti ma duc repede la inceput si la sfarsit. Pot sa repozitionez momentele de inceput si sfarsit ale celor doua miscari, mutand cerculetele (clic si drag cu mouseul). Ca sa vad animatia realizata apas tasta “Space” .